Uuring näitas, et Valga linnaliinide reisijatest moodustavad enamiku pensionärid. Linnajuhid kaaluvad ka bussiühenduse taastamist Valga ja Valka vahel.
Linnajuhid kaaluvad bussiühenduse taastamist kaksiklinna vahel
Analüüsi viisid läbi Valgamaa kutseõppekeskuse veokorralduse eriala õppurid. Kutseõppekeskuse arendusosakonna juhataja Rainer Kuutma sõnul oli uuring esimeseks etapiks õppekeskuse muutmisele piirkondlikuks transpordialaseks kompetentsikeskuseks.
«Linnaliinibussides tehti loendust kolmel esmaspäeval,» selgitas veokorralduse eriala õpilane Kaidi Pähn. Ülesanne oli uurida, palju busse kasutatakse, kes kasutavad, millised on tipptunnid ning millistes peatustes väljub/siseneb kõige enam inimesi.
Puudusena toodi välja liinide ajaline mitteühtimine Valga jaamas väljuva ja saabuva rahvusvahelise ja sisemaise ühistranspordiga.
Kuutma sõnul esines ka sõiduplaanist kõrvalekaldeid. «Liin 1 teeb kell 10.16 täiendava Tambre–Riisali ringi, mida bussiplaanis ei olnudki, ning liinil 2 on andmebaasis olematu Ränimõisa peatus, mida kasutatakse väga vähe,» selgitas Kuutma.
Noored olid arvamusel, et ka Valgas võiksid reisijaid kontrollida piletikontrolörid ning peatusi võiks teadustada valjuhääldist või näidata ekraanil. Õpilaste ettepanekul võiks kasutusele võtta madala põhjaga bussid ratastoolide ja lapsevankrite tarvis, vähem võiks olla kattuvaid peatusi ning rangem võiks olla kord roolis suitsetavate bussijuhtide suhtes.
Hommikuse tipptunni hajutamiseks näeb Kuutma võimalust, kui muuta koolide õppetundide algusaega. Ettepanekuna pakkus ta välja uue bussimarsruudi väljatöötamist, mis kaasaks Läti Valka kesklinna, ning linnaliinide paremat seotust jaamas peatuvate maaliinide ja rongide sõidugraafikuga.