Valgamaa hariduskonverentsil «Õpetaja kui haridusliider muutuval Eesti haridusmaastikul» pidas teiste seas ettekande Tartu Ülikooli ajakirjanduse ja kommunikatsiooni instituudi professor Marju Lauristin. Ta sõnas, et muutused hariduses on seotud muutustega ühiskonnas.
Marju Lauristin heidab Eesti koolile ette vähest loovust
Praegune ühiskond saadab tema sõnul koolile veel suhteliselt konservatiivset sõnumit, mis muutumist ei soodusta. «Oodatakse, et kool kasvatab noortes selgelt konservatiivseid omadusi – töökust, vastutust, head kombed, viisakus, hoolivus. Siis tulevad usk endasse, ausus, iseseisvus ja kõige lõpus on kujutlusvõime, kriitiline meel, julgus ning isamaa-armastus,» rääkis Lauristin.
Ühelt poolt valitseb meil loovuse defitsiit ja teisalt usaldamatus loovuse suhtes. «See on meie kooli üks probleem. Kool ei peaks õppureid ja õpetajad sulgema jäikadesse loovust kammitsevatesse raamidesse,» ütles professor.
Lauristini sõnul vajab meie kool aeg-ruumilist lahti murdmist. «Siin on õpetaja, seal on õpilased, 45 minutit ja vaheaeg, peale kahte kõik koju, kaheksaks kõik kooli, tundide kaupa, ainete kaupa, lahtrite kaupa, tükkide kaupa üles ehitatud kool – see on keskaegne struktuur,» sõnas Lauristin.
Konverentsil räägitust pikemalt loe laupäevasest Valgamaalasest!