Uued rongid toodi avalikkuse ette

Piret Karu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uued rongid toodi avalikkuse ette.
Uued rongid toodi avalikkuse ette. Foto: Andres Putting

Eesti reisijateveo operaator Elektriraudtee AS ja Šveitsi veeremitootja Stadler Bussnang AG tähistasid täna, 13. detsembril FLIRT elektri-ja diiselrongide jõudmist Eestisse.

Rongide pidulik üleandmine toimus Tallinnas, Elektriraudtee depoos, kus majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, Elektriraudtee juhatuse esimees Kaida Kauler ja Stadler Rail Groupi asepresident Peter Jenelten esimesi sõidukeid avalikkusele tutvustasid.

«Need kaks rongi on esimesed pargist, millega Elektriraudtee muudab rongiga reisimise Eesti ühistranspordi selgrooks,» ütles uusi ronge tutvustades Elektriraudtee juhatuse esimees Kaida Kauler.

«Tootjale on Elektriraudtee kogu raudteepargi uuendamine väga haruldane võimalus ning meil on tõepoolest hea meel selles osaline olla. Näitame täna avalikkusele rõõmuga esimesi ronge. FLIRT on siiani Stadleri kõige populaarsem mudel ning käesoleva lepingu tingimustes tulenevalt on see nüüd saadaval ka diiseltoitega mudelina,» ütles Stadler Rail Groupi asepresident Peter Jenelten.

Elektriraudtee korraldas 2009. aastal avaliku hankekonkursi 18 elektri- ja 20 diiseltoitega rongi ostmiseks Eestisse. Hanke võitis Stadler ning vastavad hankelepingud allkirjastati 2010. aasta augustis.

Elektrirongide maksumus on ligi 80 miljonit eurot, millest 85% finantseerib Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Uute diiselrongide väärtus on 96 miljonit eurot ning Elektriraudtee võtab need kapitalirendile. Vastavalt lepingule peab Šveitsi tootja esimese rongi opereerimiseks üle andma 2013. aasta juuniks ning selleks ajaks peavad rongid olema testitud ja saanud heakskiidu tehnilise järelvalve ametilt.

Elektriraudtee plaanib elektrirongid reisijateveoks käiku lasta 28. juunil 2013, vahetult pärast viimase heakskiidu saamist. Viimane elektrirong antakse eelduste kohaselt üle 2014. aasta jaanuaris ja diiselrong sama aasta juunis. Diiselrongidega opereerimine algab 1. jaanuarist 2014.

Elektriraudtee tellis Stadlerilt 12 kolmevagunilist ja 6 neljavagunilist elektrirongi ning lisaks 6 kahevagunilist, 8 kolmevagunilist ja 6 neljavagunilist diiseltoitega rongi. Laia rööpmevahega (1520 mm) rongid on disainitud ja toodetud, kohandumaks tüüpiliste Eesti ilmastikuoludega.

Uute rongide kerge alumiiniumstruktuur ja kaasaegne energiasäästusüsteem aitavad kulusid kokku hoida ka Elektriraudteel. Uued sõidukid suudavad muundada pidurdusest tuleneva energia ning seda taaskasutada.

Elektrirongide tippkiirus on 160 km/h ning kiirendus 1,2 m/s2. Diiselrongid on samuti hea kiirendusega ning maksimumkiirusega 160 km/h.

Rongijuhi kabiin on ergonoomilise ja moodsa disainiga, mis parandab oluliselt juhtide praeguseid töötingimusi. Rongid on varustatud moodsa informatsioonisüsteemi, konditsioneeri, WiFi, pistikutega telefonide või arvutite laadimiseks, videovalve ning aladega, mis loodud ratastooli, lapsevankrite või jalgrataste transpordiks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles