Motohooaeg tõi esimese raske õnnetuse

Piret Karu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Politsei

Soodsad tee- ja ilmaolud on andnud motohuvilistele võimaluse tuua garaažist välja oma kaherattalised sõbrad. Paraku tõi alanud motohooaeg Lõuna-Eestis eile, 24. aprillil kaasa ka esimese raske liiklusõnnetuse.

Eile õhtul juhtus liiklusõnnetus Võru linnas, kus mootorratast Honda juhtinud 23aastane Virgo kaotas lauges kurvis kaherattalise üle kontrolli, sõitis teepiirdesse ning kukkus sõiduteele. Võru politseinikud selgitasid välja, et õnnetuspaigal oli tee värskelt pinnatud ning kuna mootorrattur muutunud teeoludega ei arvestanud, sattus Honda libisemisse.

Mootorrattaga juhtunud liiklusõnnetused lõppevad sagedasti raskete tagajärgedega ning sellelgi puhul tuvastati Virgol sedavõrd rasked vigastused, et juht viidi sündmuspaigalt otsejoones haiglasse operatsioonile.

Lõuna prefektuuri avariiteenistuse vanem Kaido Iste ütles, et kaherattaliste puhul tuleb ohutute sõiduvõtete kõrval erilist tähelepanu pöörata just teeoludele, sest nende muutumine eeldab juhilt ka sõiduvõtete muutmist. Lisaks peaks sõitma minnes arvestama, et vähegi vihmasema ilma ajal muutuvad eriti libedaks kaevukaaned ning teekattemärgised.

«Loodetavasti teadvustavad mootorratturid, kui kaitsetud nad rattasadulas tegelikult on. Kui sõiduautos kaitseb inimest turvavöö, õhkpadjad, masina metalne konstruktsioon ja muu turvavarustus, siis rattur saab loota ohuolukorras vaid oskuslikele sõiduvõtetele, kogemusele ja korralikule kaitseriietusele,» selgitas avariiteenistuse vanem.

Mootorratta juhtimise iseärasused vajavad tema veendunuse kohaslet sisseharjutamist, sest autokoolid ei vormi päevapealt algajast ratturist sõiduküpset professionaali.

Möödunud aastal sai üle Eesti liikluses vigastada 60 ning hukkus kaks mootorratturit.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles