Elron etteheidetega ei nõustu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Norbert Kaareste
Norbert Kaareste Foto: Liis Treimann / Postimees / Scanpix

Viimastel päevadel on mitu bussivedajat sulgenud vähemkasumlikke bussiliine, viidates sulgemispõhjustes seejuures reisirongiliiklusele kui liigdoteeritud ühistranspordiliigile. Elron pole kõikide seejuures kõlanud argumentidega päri.


«Alates 1. jaanuarist, mil Elron tõi uued rongid kõigile Eestimaa diiselrongiliinidele, on reisirongide veomaht kasvanud üle 50 protsendi. Riigidotatsioon pole aga käesoleval aastal reisirongiliikluse osas tõusnud,» selgitas Elroni müügi- ja arendusjuht Norbert Kaareste.

Kui vaadelda Elroni tegevuskulusid, on riigitoetuse osakaal 2014. aastal ligi 60 protsenti. See on aga nõnda kõrge seetõttu, et riigi antavast dotatsioonist kulub ligi 9 miljonit raudteeomanike kulude katmiseks.

«Just raudtee kasutamise tasu ehk teemaks on kulu, mida maanteetransport ei maksa, ent rongiliiklus maksab. Kui antud kulu reisirongiliikluse kulubaasist välja võtta, on riigidotatsiooni osakaal vastupidine: piletitulu katab pea 60 protsenti kuludest,» ütles Kaareste.

«Numbreid võib arvutada igatepidi, ent aru tuleb saada, et reisirong on üks paremaid viise hoida ääremaastumisest Eestimaa eri piirkondi,» lisas arendusjuht.

Elron tunneb tema sõnul rõõmu, et sai riigi toel osta rongid, mis suudavad pakkuda ekspressbussidega võrreldes kiiremat sõiduaega, peatudes seejuures oma teel kordades rohkem.

Narva, Tartu ja Viljandi liinid teenindavad iga päev mitut maakonnakeskust ning kümneid omavalitsusi. «Need liinid ei ole sekkumine linnadevahelisse ekspressveosse, vaid riigi vahend pakkuda omavalitsustele võimalust, et elu väljaspool Tallinna kestaks ja kasvaks,« rõhutas Kaareste.

Müügi- ja arendusjuht kutsub bussivedajaid üles koostööle. «Ajal, mil me muretseme, millise ühissõiduki reisija valib, on Eestis lõviosa kodanikke jätkuvalt autoroolis. See on sihtgrupp, kelle peame ühiselt ühistransporti kasutama meelitama.»
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles