Ettevõtlikud naised innustavad taas kooliõpilasi

E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Valga gümnaasiumis jagas projekti "IKT on kõikjal" käigus 17 kümnenda klassi õpilasega oma teekonda info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) valdkonda ja töökogemuse lugu Ave Blum Playtechist, kes on ka sama kooli vilistlane.

FOTO: Egle Loor

Täna alustab Eesti Ettevõtlike Naiste Assotsiatsioon (EENA) taas koolinoorte projektiga „Eneseväärtustamine on Sinu esimene töö“. Teavitustegevuse raames külastatakse sügise jooksul üle Eesti koole, et innustada noori end rohkem väärtustama ja olema tulevasel tööturul julgemad.

Kevadel oli koolide huvi EENA projekti vastu suur. Kokku külastati maikuus 20 kooli. Peatselt tööturule astuvate noortega vesteldi ka võrdse töötasu ja soolise võrdõiguslikkuse teemadel. Uuriti, kas koolis esineb poiste ja tüdrukute vahel palgasoovi erinevusi. „Palusime märkida, mis on nende unistuste töö ja kui palju soovivad nad ühes kuus palka saada,“ sõnab EENA noortejuht Lilian Promet. „Üheks aluseks võtsime Eesti keskmise brutopalga, aga soovitasime õpilastel suurelt mõelda.“

„Võin välja tuua, et poisid on ambitsioonikamad, julgemad ja kohati ka täiesti ebarealistlikud, tüdrukud seevastu kahe jalaga maa peal ja väga kalkuleerivad,“ nendib Promet. Poiste vastustest tuli välja, et nad sooviksid saada ettevõtjaks, jalgpalluriks või arendajaks. Tüdrukute seas olid populaarsed ettevõtja-, psühholoogi- ja arstiamet. Kui poiste keskmine palgasoov jäi 9800 euro kanti, siis tüdrukud märkisid, et nende palk võiks olla 2200 euro ringis.

9.–12. klasside õpilastele suunatud projekti alustab uuesti täna teavitustunniga Kiili Gümnaasiumis. 21. septembril minnakse Pärnu Ühisgümnaasiumisse. Nüüdki külastatakse üle Eesti 20 kooli. Igas koolis toimuvad infotunnid, mille vältel tõstetakse õpilaste enesehinnangut ja julgustatakse, et nende tänased valikud ei ole lõplikud. Ühtlasi juhitakse noorte tähelepanu kooli lõpetamise olulisusele, sest nende tulevased tööandjad ei hinda pooleli jäänud haridust.

EENA on igal aastal korraldanud võrdse palga päeva kampaaniat, mille eesmärk on juhtida inimeste tähelepanu palgalõhele ja suunata tööandjaid võrdse palga maksmisele. 2018. aastal on Eestis naiste ja meeste keskmiste palkade erinevus 25,3%.

Tagasi üles