Eaka juhi manööver viis noore mehe haiglasse

Lõuna-Eesti Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liiklusõnnetus Põlva vallas Rosma külas
Liiklusõnnetus Põlva vallas Rosma külas Foto: Politsei

Pühapäeval põhjustas eakas sõidukijuht Põlvamaal õnnetuse, pöörates ette jalgratturile, kes õnnetuses viga sai. Vanemaealised juhid on viimastel kuudel korduvalt liikluskeerises avariisse sattunud.

Teade Põlva vallas Rosma külas Võru–Põlva maantee 23. kilomeetril juhtunud õnnetusest saabus häirekeskusse

veidi pärast kella poolt kahte päeval. Sõiduautoga Opel Astra vasakpööret sooritanud 87-aastane mees ei olnud andnud teed peateel jalgrattaga sõitnud 29-aastasele mehele ja toimuski kokkupõrge. Rattur toimetati Lõuna-Eesti haigla erakorralise meditsiini osakonda. Teadaolevalt tema elu ohus pole.

«Eaka juhi enda sõnadele tuginedes võib oletada, et õnnetuse üks põhjustest on tähelepanu hajumine,» nentis Kagu jaoskonna vanemkomissar Toomas Lihtmaa.

Auto roolis olnud mees kirjeldas ise vahetult sündmuspaigale saabunud korrakaitsjatele, et oli vasakpöörde sooritamisel pingsalt vaadanud tahavaatepeeglisse – veendumaks, et ta ei keeraks ette sealt lähenevatele sõidukitele. Paraku ei suutnud ta samavõrd tähelepanelikult hinnata ja jälgida sõiduki ees toimuvat ning keeraski ette lähenenud jalgratturile.

Kohapeal selgitas politseipatrull välja, et mõlemad õnnetuse osapooled olid kained ning kasutasid korrektselt turvavarustust: juhil oli peal turvavöö ja jalgratturil peas kiiver. Autol olid all nõuetekohased rehvid ning eakal juhil olemas juhtimisõigus.

Liiklusõnnetus Põlva vallas Rosma külas

Politsei

Lihtmaa tõdes, et vasakpööre üle vastassuunavööndi on liikluses üks enam tähelepanu nõudvamaid manöövreid. "Esmajärjekorras tuleb hinnata vastutulevate sõidukite kiirust ja kaugust, teisalt manöövrile kuluvat aega.  Muuhulgas tuleb hinnata, mis saab, kui sõiduk välja sureb. See on üks olukord, mis manöövrit alustavat ja kiirustavat autojuhti pahatihti tabab."

Vanemkomissar tunnistas sedagi, et tänavu hiliskevadel ja suvel on Lõuna-Eesti teedel juhtunud mitu liiklusõnnetust, kus eakad juhid on oma sõiduvahenditega avarii põhjustanud.

Viimane taoline raskem õnnetus juhtus augusti algul Jõgevamaal, kus sõiduautot Hyundai juhtinud 81-aastane naine keeras tähelepanematusest kõrvalteelt ette peateel Tartust Jõhvi suunas liikunud liinibussile. Kokkupõrke tagajärjel paiskus liinibuss kraavi ning vajus külili, avariiline sõiduauto jäi teele. Õnnetuses sai viga kaheksa inimest, neist kaks vajas haiglaravi.

Lihtmaa sõnul ei saa siiski väita, et eakate sõidukijuhtide osalused toimunud õnnetusi oleks tänavu olnud oluliselt enam kui varasematel aastatel.

Tõsiasi aga on, et vanemas eas kipuvad tähelepanuvõime, ümbrustaju, nägemisväli ja ka reaktsioonikiirus üha viletsamaks jääma. See teebki eakast sõidukijuhist mõnevõrra ohtlikuma liikleja. "Kui reaktsioon ei ole piisav ning tähelepanu napp, tuleks nii enda kui teiste ohutuse tagamiseks autorooli mitte minna," märkis Lihtmaa.

Mõistagi suureneb vanas eas ka terviserikete oht. Seepärast tuleb küsida lähedastelt ja perearstiltki nõu, kas on mõistlik enam sohvrikohal istuda.

Samas võivad tervisehädad sõidukijuhtimist segada ka noortel inimestel. Eriti, kui need ilmnevad ootamatult.

"Kui tunnete autoroolis olles enesetunde halvenemist, tuleks võimalikult kiirelt auto teeserva tõmmata ja seisma jääda,« toonitas Lihtmaa. »Turvalisem oleks sellisel juhul kutsuda autot juhtima mõni lähedane või sõber ning mitte riskida edasisõidu ega avariisse sattumisega."

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles